Esimerkkinä omakohtainen kokemukseni:

Istuin tänään noin kello kaksi kantabaarissani aivan rauhassa juomassa kolmattakymmenettä päivittäistä  tuoppiani, ja tuttuun tapaan vatsani alkoi vääntelehtiä. Päätin käydä informoimassa baarimikkoa asian tiimoilta, joten kävelin jäntevän sulavasti, kuin pantteri, baaritiskin välittömään läheisyyteen ja avasin suuni. Suustani ei kuitenkaan tullut tuttua tasaisen intelligenttiä puhettani, vaan suurpaineinen ryöppy ohramaltaista oksennusta jossa oli seassa aiemmin syömäni syntymättömän sikiön palasia. Suurin osa tästä viekoittelevan vihreästä suihkusta kimposi tiskin kautta baarimikon rinnuksille.
Mies meni silminnähden vaikeaksi; ensimmäinen virhe. Tönkkö asiakaspalvelu on aina saanut minut raivoihini. Tietysti huomautin miehelle asiasta - normaaliin tapaani kohteliaan jämäkästi, mistä tämä apuvammainen apina ja asiakaspalvelijan irvikuva ilmeisesti loukkaantui. Se epäkohtelias houkka alkoi huutamaan Minulle, syytäen ilmoille solvauksia ja perusteettomia syytöksiä persoonaani kohtaan.
Tämä oli toinen, eli viimeinen virhe, ja tässä vaiheessa mittani alkoi toden teolla täyttyä. Olin pakotettu yleisen hyvän nimissä tarttumaan töykeän baarimikon rinnuksista kiinni - sotkien samalla käteni urheasti oksennukseen - ja lataamaan idioottia turpaan niin kovaa kuin lähti. Tämä neitimäinen "mies" lyyhistyi tiskin taakse nyyhkimään minun poistuessani moisesta räkälästä, joka oli palkannut noin kyvyttömän ja epäkohteliaan asiakaspalvelijan.

Olenkin kovin huolissani Suomen asiakaspalvelun yleisestä tasosta, sillä tämä ei suinkaan ollut ainoa kerta kun minulle on tapahtunut vastaavaa. On anteeksiantamatonta että asiasta, oli maksava tai ei, kohdellaan tuolla tavoin.